29 Kasım 2009 Pazar

AYVA TATLISI


Kış geldiğinde herkesin tatlıya daha çok ihtiyacı olduğu malum. Ama meyveden yapılan tatlıların kalorisi daha mı az gelir insanın aklına, ya da ben mi çok seviyorum bilmiyorum, ayvayı, kabağı tercih ediyorum çoklukla. Hele ayvanın kendine has mayhoşluğu vazgeçilmezdir benim için. O yüzden de ayvanın göbeğine, elma, kuru üzüm , karanfil ya da tarçın gibi şeyler koyarak ayvanın tadını bastırmasına izin vermiyorum :) siz dilerseniz, koyabilirsiniz.

MALZEME
4 adet ayva,
8 yemek kaşığı dolusu toz şeker,
Yeterince su,
Süslemek için kaymak.

NASIL YAPACAĞIZ?
Ayvaları ortadan ikiye bölüp çekirdeklerini çıkartacağız (çekirdekleri de pişirirken kullanacağız). Kabuklarını da soyduktan sonra kuşhaneye dizeceğiz. 8 parça ayvayı dizdikten sonra, her birinin göbeğine 2 dolu kaşık toz şeker koyacağız (daha tatlı severseniz, 3 kaşık da koyabilirsiniz). Çekirdekleri de aralara serpiştirdikten sonra, ayvaların hizasına kadar su ilave edip ocağa koyacağız. Kaynayıncaya kadar harlı ateşte pişirdikten sonra altını iyice kısacağız. Ayvalar kızarıncaya kadar yaklaşık 2 saat kadar pişireceğiz. Bu arada suyu da iyice kızarıp jöle şeklini almış olacak. Ayvaları servis tabağına aldıktan sonra, kalan suyu tel süzgeç yardımıyla ayvaların üzerinden gezdireceğiz. Soğuduktan sonra da üzerlerine birer dilim kaymak koyarak servis yapacağız.

Hiç yorum yok: