29 Kasım 2009 Pazar

KIYMALI KARNABAHAR

Her çocuk sevmez ama benim kızlar küçükken “ağaç yemeği” derler ve severek yerlerdi. Hatta Zerenim aklı ermeye başladığında “anneciğim, yazdan bezelye, barbunya ve domates donduruyorsun da neden kıştan karnabahar dondurmuyorsun?” diye sorardı. Neyse ki, eşim de sebze yemeklerini çok seviyor ve ayrım da yapmıyor, tek isteği az pişmiş olması ama mübarek karnabahar da o kadar çabuk pişiyor ki, bazen bana takılıyor ve “senin karnabaharın üzerinden dozer geçmiş” diyor. Ben yemekleri biraz pişkince seviyorum, o ise tam tersi….ben de unutmazsam bazen yarı pişmiş sebzeden bir tabak ayırıyorum hemen, kendiminkini istediğim kadar pişiriyorum.

MALZEME
1 adet orta boy karnabahar,
1 adet orta boy soğan,
2 yemek kaşığı dolusu tereyağ,
200 gr kıyma,
1 tatlı kaşığı domates salçası,
1 tatlı kaşığı biber salçası,
1 tatlı kaşığı tuz,
½ çay kaşığı karabiber,
1 bardak su.

NASIL YAPACAĞIZ?
Karnabaharları iri çiçeklere ayırıp kuşhaneye dizeceğiz. Diğer yanda kıymanın içine yemeklik doğradığımız soğanı, tereyağını ve tuzu ilave edip suyunu çekmeden kavuracağız. Salçalarını ilave ettikten sonra karabiberini de koyup, karnabaharların üzerlerine paylaştıracağız. Tencerenin kenarından sıcak suyunu da koyup kısık ateşte pişireceğiz.

Hiç yorum yok: