11 Eylül 2009 Cuma

İSLİM KEBABI

İslim kebabı, yeni evlendiğimde en gözde konuk yemeğimdi. Kimi zaman etli, kimi zaman köfteli hatta bazen tavuklu ama illa islim kebabı, değişmez yemeğimdi. Yapması mı kolay geliyordu, sunumu mu hoşuma gidiyordu, iltifat almak mı hoşuma gidiyordu bilinmez ama uzun zaman dadanmıştım bu güzel yemeğe. Sonra bir süre ara verdim, hatta uzun süre diyebilirim. İftar daveti için yapmaya karar verdim, iyi ki de yapmışım. Hem biz özlemişiz, hem de konuklarımız :)

MALZEME
4 adet uzunca patlıcan,
Kızartma için yeterince sıvıyağ
½ kg kuzu eti,
1 adet orta boy soğan,
1 adet çarliston biber,
1 adet tatlı kırmızı biber,
1 adet irice domates,
100 gr mantar,
½ çay kaşığı taze çekilmiş karabiber,
1 tatlı kaşığı tuz,
ÜZERİ İÇİN
1 adet domates,
Dilimlenmiş tost kaşarı,
Kürdan.

NASIL YAPACAĞIZ?
Patlıcanları yıkayıp saplarını kestikten sonra kabuklarını soymadan boyuna 1 cm kalınlığında uzun dilimlere ayıracağız (normal irilikteki bir patlıcan 4 ya da 5 dilime bölünüyor). Dilimlediğimiz patlıcanları kuşhane tipi bir tencerede kızartıp kağıt havlunun üzerine alacağız. Diğer yanda kuşbaşı kuzu etini düdüklü tencereye koyup üzerine yemeklik doğradığımız soğanı, kabuğunu alıp küp şeklinde doğradığımız domatesi, iri iri kıydığımız çarliston ve kırmızı biberi ( kırmızı biber büyükse, yarım da kullanabilirsiniz), ayıklayıp üçe dörde böldüğümüz mantarları (hepsi çiğden) ilave edip tuzunu ve karabiberini de koyup yaklaşık 15 dakika pişireceğiz (benim düdüklü tencerem hiç su kaybetmediği için ben su koymuyorum. Eğer kullandığınız tencere fazla buhar kaybediyorsa, 1 kahve fincanı su ilave edebilirsiniz). Etler piştikten sonra, kızarmış patlıcanlardan 2 adedini servis tabağına artı (+) şeklinde koyacağız. Ortasına etli harcımızdan suyunu süzerek koyacağız, patlıcanın uçlarını etin üzerine bohça gibi kapattıktan sonra bir dilim kaşar peyniri, üzerine bir dilim domates koyarak kürdanla tutturacağız. Fırın kabına dizdikten sonra üzerine folyo kapatıp 200 derecedeki fırında 15 dakika tuttuktan sonra folyoyu açıp 10 dakika daha pişirip servis edeceğiz.
NOT: Etli iç malzemesi fırında yeterince su saldığı için ben fırına koyarken tekrar su ilave etmiyorum. Ama yemeği sulu seviyorsanız, patlıcan bohçaların dizilmesi bittikten sonra, fırın kabına eti pişirdiğiniz sudan 1-2 kaşık koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok: