26 Eylül 2009 Cumartesi

SÜTLAÇ


Rahmetli dedemin “sütlü aş” dediği en sevdiği tatlı. Torunlarım da “beyaz tatlı” diyerek severek yiyorlar. Gerçi, şimdi kutu sütleriyle eski tadını bulamıyorum ama yine de sık sık yapıyorum. Tatlıyı çok seven biri olarak en azından hamur tatlısı yerine tercih ediyorum. Sütlaç yaparken annemi anımsarım hep, parmağını sallayarak “sütlaca nişasta, pirinç unu konmaz, pirinç kaynadıkça helmelenir, kendisi koyulaşan sütlaç lezzetli olur, tembellik etme çabuk koyulaşsın diye, nişasta koyacaksan muhallebi yap” derdi :)

MALZEME
2 litre süt,
1 litre su,
2 çay bardağı pirinç,
2 su bardağı tozşeker,
¼ çay kaşığı tuz.
SÜSLEMEK İÇİN
Tarçın.


NASIL YAPACAĞIZ?
Pirinci bol suyla yıkayıp 1 litre su ve tuz ilave ederek, suyunu çekip lapa gibi oluncaya kadar haşlayacağız. Sütü ilave edip karıştıra karıştıra kaynamasını bekleyeceğiz. Kaynayan karışıma şekeri de karıştırıp, kısık ateşte yaklaşık bir, bir buçuk saat kadar pişireceğiz, bozadan biraz daha sulu olduğunda kıvam tamamdır. Ocaktan alıp, servis kaselerine böleceğiz.
NOT: Ben tarçını, servis yaparken kullanıyorum, sevmeyen de olabiliyor. Ayrıca, eğer seviyorsanız, son 5 dakikada 1 paket de vanilya ilave edebilirsiniz.



Hiç yorum yok: