1 Nisan 2009 Çarşamba

ANNEMİN POĞAÇASI

Çocukluğumun, aklımda kalan en güzel tatlarından biri. 10 yaşımdaydım, babam evimize Auer marka fırını getirdiğinde, annem, çarşı fırınına tepsi götürmekten kurtulduğuna sevincinden midir nedir, sürekli kek, poğaça, börek yapar koyardı önümüze. Hele Pazar sabahları, özellikle sıcacık poğaça ile kahvaltı yapmamızın zevki hala belleğimde. Uzun zamandır poğaça yapmamıştım. Çocukluğumdaki o tadı mı özledim nedir, hemen yaptım ve tarifini de buraya koyuyorum.

MALZEME
1 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı erimiş margarin,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 yumurta,
1 çay kaşığı tuz,
½ çay kaşığı tozşeker,
1 paket kabartma tozu,
Aldığı kadar un.
İÇİ: 250 gr beyaz peynir,
½ demet maydanoz.

NASIL YAPACAĞIZ?
Yoğurma kabına yoğurt, erimiş margarin, sıvı yağ, tuz, şeker, kabartma tozu ve yumurta akını koyarak karıştıracağız. Yavaş yavaş unu ilave ederek, (eskilerin tabiri ile) kulak memesi kıvamında hamur yapacağız.
Diğer yanda beyaz peyniri rendeleyip, ince kıyılmış maydanoz ile karıştıracağız.
Hamurdan irice bir ceviz kadar parça alıp avucumuzda yuvarlayıp, elimizin ayası kadar yassıltarak açacağız. Peynirli harçtan bir çay kaşığı dolusu koyup, hamuru ikiye katlayarak kenarlarını yapıştırarak, yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizeceğiz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, önceden 180 derecede ısıttığımız fırında 25 dakika pişireceğiz.



Hiç yorum yok: