11 Nisan 2009 Cumartesi

KREM KARAMEL

Çocukluğumda Silivri’ye giderdik yazlığa. Evimizin karşısında, sahilde bir restoran vardı, oranın da tombul bir aşçısı, hani şu Türk Filmlerindeki tipik aşçılardan. Sanırım 15li yaşlarımda, onunla mutfağına girer, yemek yapışını izlerdim. Tek eliyle kırıp sarısını beyazından ayırdığı yumurtalar, bahçıvan küreği gibi kepçesiyle karıştırdığı pilav, parmakları gibi tombul patates köfteleri… ama en çok krem karameline bayılırdım. Onunla birlikte yapa yapa öğrendim bu güzel tatlıyı ve şimdiye kadar da hiç mahçup etmedi beni. Burada da paylaşmak istedim, Fulya’nın kulaklarını çınlatarak :)

MALZEME
6 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1 litre süt,
1 paket vanilya.
KARAMELİ: 1 su bardağı toz şeker.

NASIL YAPACAĞIZ?
1 su bardağı toz şekeri, teflon tavanın içine koyup, kısık ateşte hafif kahverengi oluncaya kadar zaman zaman karıştırarak yakacağız. Krem karamel kaplarına paylaştırarak donmasını bekleyeceğiz. (Ben bazen, çukur borcamda yapıp, dilimleyerek servis yapıyorum)
Diğer tarafta, 6 yumurtayı 1 su bardağı toz şekerle çırpıp, vanilyayı ilave edeceğiz. Daha sonra soğuk sütü de koyup tekrar çırpacağız. Hazırladığımız sütlü karışımı önce tel süzgeçten geçirdikten sonra, karamelin üzerine paylaştıracağız.
Hazırlanan kapları, kenarlı bir tepsiye yerleştirdikten sonra, yarısına kadar suyla doldurup, 180 dereceye ayarladığımız fırının orta gözüne koyacağız. Yaklaşık 45 dakika kadar pişirip, soğumaya bırakacağız.
NOT: Buzdolabında 1 gün bekletmenizi tavsiye ediyorum. Servis yaparken, kabın içindeki tatlının kenarlarından bıçakla çizip, düz tabağa ters çevirin.

1 yorum:

Fulya dedi ki...

Oldu mu şimdi!
Hani nerede gizlilik anlaşması=)