21 Nisan 2009 Salı

PATATESLİ SOMON FIRINDA

Hani demiştim ya, eşim somon balığını pek sevmiyor ama ben faydalı diye yedirmeye çalışıyorum diye. Şimdi de patateslisini denedim, çok lezzetli oldu. Ben kendi adıma çok keyifle yedim derken baktım ki, eşim de itirazsız yedi.

MALZEME
2 dilim somon fileto,
3 adet orta boy patates,
3 diş sarımsak,
200 gr mantar,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 çay kaşığı karabiber,
2 yemek kaşığı zeytinyağ,
1 paket krema.

NASIL YAPACAĞIZ?
Somon filetoları ikiye bölüp, derisini soyacağız. Tuz, karabiber karıştırdığımız 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile marine edeceğiz.
Diğer tarafta, incecik kıydığımız sarımsak ile yine ince doğradığımız mantarları 1 yemek kaşığı zeytinyağında pişireceğiz. Tuzunu ve karabiberini de ilave ettikten sonra, kremasını karıştıracağız.
Patateslerin kabuğunu soyup 2 cm kalınlığında halkalara bölüp, hafif yağladığımız fırın kabına patatesleri yerleştireceğiz, üzerine marine ettiğimiz 4 dilim somonu koyduktan sonra hazırladığımız kremalı mantarı boşaltacağız. 200 dereceye ayarladığımız fırında 20- 25 dakika pişireceğiz.

Hiç yorum yok: