13 Şubat 2009 Cuma

SEVGİ KURABİYELERİ

Sevgiyi anlatmanın 1001 yolundan biri. Kalbe giden yol mideden geçermiş, geçerken de gözlere uğrar sanıyorum, dün gece saat 01.30 a kadar bu kurabiyelerle uğraştım ama değdi galiba. Kızlarımıza, damatlarımıza, oğlumuza gelinimize derken, torunların da hatırı kalmasın diyerek ona değdi, buna değmedi misali epeyce kurabiye yapmışım. Sabah da tek tek jelatinlere sarıp, kırmızı kurdeleyle fiyonkladıktan sonra kalp kutulara yerleştirdim. Beyaz tülle de ambalajladıktan sonra geçip karşısına baktım. E valla ben beğendim, umarım onların da hoşuna gider.
Bu vesileyle, SEVGİNİZİ ERTELEMEYECEĞİNİZ NİCE MUTLU 14 ŞUBATLARA diyorum.
Sevgiyle kalın…

MALZEME
250 gr. oda sıcaklığında yumuşamış margarin,

250 gr. pudra şekeri,
2 adet yumurta,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
2,5 su bardağı un,
½ su bardağı nişasta

2 tepeleme yemek kaşığı kakao,
½ kg şeker hamuru,
¼ çay kaşığı kırmızı gıda boyası.

NASIL YAPACAĞIZ?

Pudra şekeri ve yumuşamış margarini iyice karıştırıp birbirine yedireceğiz. Yumurta, vanilya ve kabartma tozunu da karıştırıp unu ve nişastayı eleyerek ilave edip hamuru yapacağız. Hamuru ikiye böleceğiz. Böldüğümüz parçaya kakao ilave edip yeniden yoğuracağız.
Hazırladığımız hamuru oklavayla ½ cm kalınlığında açacağız. Kalp şeklindeki kalıplarla kesip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizeceğiz. Önceden 175 dereceye ayarlanmış fırında 15 dakika pişireceğiz.
Kakaolu hamuru da aynı işlemden geçirdikten sonra, yani tüm kurabiyelerimiz piştikten sonra şeker hamurunu alacağız. (hünerlibayanlar.blogspot.com’dan Müge’nin şahane fikriyle hazırladım şeker hamurunu. Oklavaya yapışmaması ve düzgün olması için hamurun üzerine yağlı kağıt koyarak açtım, hatta masaya yapışmasın ve kullanmam kolay olsun diye, altına da yağlı kağıt serdim. Buradan çıkan sonuç; öğrenmenin yaşı yok, teşekkürler Müge’cim). Açtığımız şeker hamurunu da kurabiyeleri kestiğimiz kalp kalıpla kesip, kurabiyenin üzerine bir damla bal koyarak yayacağız ve hamuru yapıştıracağız. (Ben kakolu kurabiyeleri beyaz şeker hamuruyla süsledim. Beyaz kurabiyeler için de şeker hamuruna ¼ çay kaşığı kırmızı gıda boyası katarak yoğurdum ve yine kalp kalıpla kestim).
Üzerini süslemesi sizin hayal dünyanızla bağlantılı. Çiçekler yapın, minik kalpler yapın, inciler yapıştırın, isim yazın v.b…

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Hoşumuza gitmez olur mu, görüntülerini ayrı beğendik, tatlarını ayrı. Hatta işe gelirken de iki tane getirdim yanımda, akşamüstü çay eşliğinde yemek için :) Ellerine, emeğine sağlık anneciğim..