25 Şubat 2009 Çarşamba

KESME ÇORBASI

Havaların birdenbire soğuduğu şu günlerde, çorbasız sofra düşünülmez değil mi? Şehriye, mercimek, ıspanak derken değişiklik de istiyor damaklarımız. Kesme çorbası yapalım o zaman. Aslında bugün yaptığım çorba tamamen doğaçlama. Ama baktım ki bayağı lezzetli olmuş, buraya da yazayım dedim. Akşam yemeği için “Anneannemin usulü fırında incik” yapmıştım. Etin suyuyla da bu çorbayı uydurdum. Aslında etin yanına pilav iyi giderdi ama diyetisyenim Demokles’in kılıcı gibi tepemde sallanmakta. Bari çorba yapayım da, ekmek yerine bir kase çorba içerim diye düşündüm. Etsuyunu tencereye koyduktan sonra bir kaç türlü çor ba düşündüm ama en sonunda, derin dondurucudan haşlanmış nohutu çıkarttım, ardından buzdolabındaki kesme çarptı gözüme. Kattım karıştırdım, işte bu çorba oldu.

MALZEME
2 su bardağı et suyu,
1 çay bardağı haşlanmış nohut,
1,5 çay bardağı kesme,
1 yemek kaşığı tereyağ,
1 çay kaşığı tuzot.
KESME: 1 su bardağı süt,
1 yumurta,
1 çay kaşığı tuz,
Aldığı kadar un.

NASIL YAPACAĞIZ?
Et suyu kaynamaya başladığında içine tuzot ve kesmeyi koyacağız. Az sonra da haşlanmış nohutunu da ilave edip ocağımızı söndüreceğiz.
NOT: Kesmeyi çok fazla kaynatmayın,yoksa hamur olur. Hafif yumuşayınca ocağı söndürmek gerek, sıcağıyla kendisi tam kıvamında pişiyor.
KESME: Yoğurma kabına 1 bardak ılık süt, 1 yumurta ve tuzu koyup karıştıracağız. Aldığı kadar unla oklavayla açılacak sertlikte bir hamur yapıp yarım saat kadar dinlendireceğiz. Daha sonra, un serpilmiş mutfak tezgahında bıçak sırtı kalınlığında açacağız. 1x1 cm büyüklüğünde kareler halinde kesip, hamurları un serpilmiş temiz bir bez üzerinde, arada bir karıştırarak, 1 gün kurumaya bırakacağız. Ertesi gün tercihan bez torbaya doldurup kaldıracağız.

Hiç yorum yok: